τι είναι το email marketing

Τι είναι το Email Marketing;

Τι είναι το Email Marketing;

 

Το Email Marketing περιγράφει την διαδικασία της αποστολής emails σε υφιστάμενους ή δυνητικούς πελάτες σε μορφή newsletter ως μια μορφή στρατηγικής προώθησης. Έχει διαφορετικούς στόχους που προσπαθεί κανείς να πετύχει χρησιμοποιώντας το Email Marketing ως εργαλείο. Το Email Marketing μπορεί να αποτελέσει μια πολύ αποτελεσματική μέθοδο προώθησης, καθώς τα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία φέρουν προσωπικότητα και μπορούν να φτάσουν απευθείας στον αποδέκτη. Ωστόσο, είναι σημαντικό να τηρούνται οι κανόνες του spam και να λαμβάνονται υπόψη οι προτιμήσεις των παραληπτών, προκειμένου να μην θεωρηθούν τα μηνύματα ενοχλητικά ή δυσάρεστα. Για τον λόγο αυτό, συχνά χρησιμοποιούνται ειδικές πλατφόρμες email marketing που δίνουν τη δυνατότητα διαχείρισης και στατιστικής ανάλυσης των καμπανιών.

 

5 λόγοι για να επενδύσει κανείς στο Email Marketing:

 

1. Μεγάλο εύρος κοινού

Το Email Marketing αποτελεί ένα εργαλείο που μας δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνήσουμε με ένα ευρύ κοινό με οικονομικό και αποδοτικό τρόπο. Μπορούμε να προσεγγίσουμε χιλιάδες ανθρώπους μόνο με ένα email. Το κάθε email μας μπορεί να αποσταλεί ταυτόχρονα σε όσους παραλήπτες επιλέξουμε.

2. Εμπιστοσύνη και πίστη στην σχέση με τους πελάτες

Δημιουργούμε και διατηρούμε μια σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας καθώς ενημερώνονται συχνά για τα νέα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας ενώ δίνουμε έναν άμεσο τρόπο επικοινωνίας μαζί μας.

3. Μέτρηση αποτελεσμάτων και έλεγχος

Μπορούμε εύκολα να μετρήσουμε τα αποτελέσματα των ενεργειών που κάνουμε μέσω email. Για παράδειγμα, αν έχουμε δημιουργήσει μια καμπάνια αυτοματοποιημένων email για να προωθήσουμε ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, μπορούμε να στείλουμε την συγκεκριμένη καμπάνια σε συγκεκριμένη μερίδα των εγγεγραμμένων αλλά και να δούμε πόσοι το άνοιξαν, πότε, ποια links πάτησαν και τα χαρακτηριστικά των παραληπτών.

4. Ειδικές προσφορές και στόχευση

Μέσω του Email Marketing καταφέρνουμε να προσεγγίσουμε συγκεκριμένη μερίδα του κοινού, να κάνουμε στοχευμένες ενέργειες και ειδικές προσφορές για το κοινό (π.χ. εκπτωτικά κουπόνια). Φαίνεται πως είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος διαφήμισης και προώθησης των ειδικών προσφορών που μπορεί να έχουμε ανά διαστήματα.

5. Αυτοματοποίηση

Το πιο χρήσιμο εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιήσει μια σύγχρονη επιχείρηση είναι η δημιουργία αυτοματοποιήσεων. Μπορούμε να δημιουργήσουμε μια σειρά από emails που θα λαμβάνει ο τελικός καταναλωτής με την σειρά που επιθυμούμε (περισσότερα παρακάτω).

 

3 τρόποι για να ξεκινήσουμε με το Email Marketing

 

τι είναι το Email Marketing;

 

Το πρώτο βήμα για να ξεκινήσει κανείς να χρησιμοποιεί τα οφέλη του Email Marketing είναι η δημιουργία λιστών με emails. Μπορεί κανείς να ξεκινήσει:

-Συγκέντρωση των emails από τους υφιστάμενους πελάτες.

-Ενσωμάτωση φορμών μέσα στο website ή στα social media με στόχο την συγκέντρωση επιπλέον emails από ενδιαφερόμενους (και δυνητικούς πελάτες).

-Επικοινωνία με τους πελάτες μέσω email ώστε να ξεκινήσει να χτίζεται μια σχέση χωρίς όμως να ενοχλούνται με την υπερβολική αποστολή ενημερωτικών ή προσφορών.

 

GDPR και διαχείριση προσωπικών δεδομένων

Είναι απαραίτητο όταν συγκεντρώνουμε τα email πελατών και ενδιαφερόμενων, να έχουμε την έγκρισή τους για αυτή την διαδικασία γραπτώς και να επιβεβαιώνουν με μηχανισμούς ασφαλείας (double opt-in) ότι επιθυμούν να λαμβάνουν ενημερωτικά δελτία (newsletters) από την επιχείρησή μας. Προφανώς όταν χρησιμοποιούνται επαγγελματικά εργαλεία δημιουργίας και διαχείρισης των newsletters αυτοματοποιούνται τέτοιου τύπου διαδικασίες.

 

Τι είναι το Email Automation;

 

Τι είναι το Email Marketing

 

Πολλές φορές σημειώνουμε το email μας σε μια φόρμα εγγραφής newsletter και στη συνέχεια λαμβάνουμε μια σειρά από emails που μας ωθούν να αγοράσουμε το προϊόν ή την υπηρεσία με την παροχή εκπτωτικών κωδικών ή προνομίων με αποστολή διαφορετικών email ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Πώς γίνεται αυτό; Μέσω του email automation.

Μέσω των Email Marketing tools που χρησιμοποιούμε, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια αλληλουχία από διαφορετικά emails που θα λαμβάνει ο χρήστης ώστε να καταφέρουμε να τον πείσουμε να αγοράσει την υπηρεσία ή το προϊόν μας. Για παράδειγμα, μπορεί να δημιουργηθεί μια αλληλουχία από emails που λαμβάνει ο χρήστης όταν ξεχνάει κάτι στο καλάθι του:

 

Email No1: Ξέχασες κάτι στο καλάθι σου;

Το περιεχόμενο του email περιλαμβάνει τα προϊόντα που «ξέχασε» ο χρήστης στο «καλάθι» του στο website και του υπενθυμίζει να το αγοράσει.

 

Email No2: Εκπτωτικός κωδικός για να αγοράσεις (αποστέλλεται σε όσους δεν πάτησαν κάποιο link στο προηγούμενο email)

Το περιεχόμενο του email εδώ περιλαμβάνει έναν εκπτωτικό κωδικό ώστε να δώσει επιπλέον κίνητρο στον χρήστη να αγοράσει το προϊόν που είχε επιλέξει.

 

Email No3: Σχετικά προϊόντα (αν ο χρήστης τελικά χρησιμοποιείσαι τον εκπτωτικό κωδικό)

Προτείνουμε στον χρήστη σχετικά προϊόντα με εκείνα που επέλεξε ώστε να τον ωθήσουμε να κάνει και άλλες αγορές.

 

Προγραμματισμός αποστολής email, ποια είναι η κατάλληλη ημέρα και ώρα για να στείλουμε ένα newsletter;

 

email marketing

 

Πολλές έρευνες πραγματοποιούνται ανά περιόδους σχετικά με το πότε είναι η κατάλληλη ημέρα και ώρα για να στείλουμε ένα newsletter ώστε να έχει περισσότερες πιθανότητες να το ανοίξει ο παραλήπτης. Πολύ συχνά αναφέρονται συγκεκριμένες ημέρες και ώρες που προτείνονται αλλά δεν ισχύουν οι ίδιες για όλες τις επιχειρήσεις και για όλα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες. Μερικά σημεία που χρειάζεται να προσέξουμε:

-Διαφορετικές ζώνες ωρών. Αν το κοινό που απευθυνόμαστε είναι σε όλο τον κόσμο και οι εγγεγραμμένοι χρήστες μας ζουν σε διαφορετικές ζώνες ωρών είναι σημαντικό να τους προσεγγίζουμε με τον κατάλληλο τρόπο, ξεχωρίζοντας το περιεχόμενο που λαμβάνει ο κάθε παραλήπτης.

-Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη. Φαίνεται πως οι ιδανικότερες μέρες για να αποστείλει κανείς ένα email και να έχει περισσότερες πιθανότητες να το ανοίξει το κοινό είναι οι συγκεκριμένες ημέρες και συγκεκριμένα το πρωί των συγκεκριμένων ημερών. Ενώ τα Σαββατοκύριακα θεωρούνται οι χειρότερες επιλογές καθώς οι χρήστες τείνουν να μην ανοίγουν τα email τους τότε.

-Εποχικότητα και αργίες. Είναι σημαντικό να σκεφτόμαστε σε ποιόν απευθυνόμαστε και αν στον τόπο που είναι συγκεντρωμένο το κοινό μας υπάρχει κάποια αργία ή είναι μια εποχή όπου οι περισσότεροι λείπουν (βλ. Αύγουστος) έχοντας άλλες προτεραιότητες.

Σε κάθε περίπτωση, δοκιμάζουμε και αναλύουμε τις βέλτιστες πρακτικές και βρίσκουμε εκείνο τον τρόπο που ταιριάζει καλύτερα στο δικό μας brand και στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που εμπορευόμαστε.

 

Email Marketing: Τρόποι προσέγγισης μεγαλύτερου κοινού και αύξησης της λίστας των email

 

 

Πώς αυξάνουμε τις λίστες των email μας και πως προσελκύουμε περισσότερο κοινό να γραφτεί στο newsletter μας; Μερικοί τρόποι για να «δελεάσουμε» το κοινό να γραφτεί στο newsletter μας και να λαμβάνει χρήσιμο υλικό από εμάς:

-E-book. Μια συνηθισμένη παροχή των εταιρειών στους χρήστες είναι η δημιουργία ενός e-book και η παροχή του δωρεάν μέσα από το website/e-shop. Συνηθίζεται πολύ συχνά να δημιουργείται στις περιπτώσεις που παρέχονται υπηρεσίες, ώστε να συγκεντρώνονται στο e-book κάποιες συμβουλές ή χρήσιμο υλικό για τον χρήστη ώστε να θελήσει να γραφτεί στο newsletter για να το αποκτήσει.

-Δωρεάν υλικό. Εκτός από το e-book ένας συνηθισμένος τρόπος για να προσελκύσουμε μεγαλύτερο κοινό στο mailing list μας είναι η παροχή δωρεάν υλικού. Θα μπορούσε να είναι ένα .pdf με σημαντικές συμβουλές ή κάτι που ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει (π.χ. wallpapers).

-Εκπτωτικός κωδικός. Το πιο συχνό που παρέχουν οι εταιρείες σε κάποιον-α που επιθυμεί να γραφτεί στο newsletter είναι ένας εκπτωτικός κωδικός ή κάποιο κουπόνι έκπτωσης (π.χ. -10% με εγγραφή στο newsletter). Με αυτό τον τρόπο ο χρήστης λαμβάνει μια έκπτωση για να αγοράσει ξανά από το brand ή να δοκιμάσει την πρώτη του αγορά με έκπτωση.

 

Στην Flow & Grow αναλαμβάνουμε πλήρως τις υπηρεσίες Email Marketing, φέρνοντας το κοινό σας πιο κοντά και δημιουργώντας μια σχέση εμπιστοσύνης μαζί του. Δημιουργούμε αυτοματισμούς και χρησιμοποιούμε τα πιο σύγχρονα εργαλεία για να διαχειριζόμαστε τις επαφές χωρίς να δημιουργούμε emails που καταλήγουν στον φάκελο των ανεπιθύμητων (spam folder).

Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας βοηθήσουμε να αναπτύξετε το Email Marketing και στη δική σας επιχείρηση!

Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας στείλουμε κάποια επιτυχημένα παραδείγματα συνεργασιών μας.