Human to human marketing

Human to Human marketing

Τι είναι το Human to Human marketing (H2H marketing);

 

Το Human to Human marketing (H2H Marketing) είναι μια στρατηγική όπου στηρίζεται στην παραδοχή ότι πίσω από κάθε επιχείρηση, καταναλωτή, χρήστη, πελάτη βρίσκεται ένας άνθρωπος που στέλνει και δέχεται το μήνυμα της επικοινωνίας. Αναφέρεται σε μια στρατηγική μάρκετινγκ που έχει ως στόχο τη δημιουργία αληθινών, ανθρώπινων συνδέσεων μεταξύ των επιχειρήσεων και του κοινού τους. Η ιδέα είναι να αντιμετωπίζονται οι πελάτες όχι ως πελάτες που θα κάνουν απλά μια συναλλαγή αλλά ως άτομα με συναισθήματα, αξίες και ανάγκες.

 

 

Στην σημερινή εποχή όπου το μεγαλύτερο μέρος των ερεθισμάτων είναι ψηφιακά και η ανθρώπινη επαφή πολύ συχνά «χάνεται» είναι σημαντικό να ενισχύουμε τις ανθρώπινες επαφές και να χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης με συνεργάτες και πελάτες.

Ένα μεγάλο μέρος της έρευνας στον τομέα του marketing στρέφεται γύρω από το θέμα του Human to Human marketing, δηλαδή της αντιμετώπισης του marketing με μια «ανθρώπινη» ματιά καθώς είναι ο μόνος τρόπος για να χτιστεί εμπιστοσύνη μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών. Η εμπιστοσύνη αποτελεί ένα από τα βασικά στοιχεία στη διαδικασία λήψης αποφάσεων στο «ταξίδι» της αγοράς από τον πελάτη.

 

human to human marketing

 

Τι μπορεί να κάνει μια επιχείρηση για να ενσωματώσει το Human to Human marketing;

 

  1. Σωστή εμπειρία του πελάτη (Customer Experience- CX)

Για να μπορέσει να χτιστεί το στοιχείο της εμπιστοσύνης είναι απαραίτητο να υπάρχει σωστή εξυπηρέτηση και εμπειρία του πελάτη. Η ανθρώπινη αντιμετώπιση του πελάτη από μια επιχείρηση και των ανθρώπων που δουλεύουν εκεί αντί για την αντιμετώπισή του ως «συναλλαγή» προσφέρει μια βελτιωμένη εμπειρία η οποία μένει στον πελάτη αξιομνημόνευτη. Σημαντικό χαρακτηριστικό μιας σωστής εμπειρίας πελάτη είναι ο ανοιχτός και διαφανής τρόπος επικοινωνίας ώστε να δημιουργηθεί ακόμα πιο εύκολα η εμπιστοσύνη.

 

  1. Επίκεντρο στην προσωπική επαφή

Είναι απαραίτητο οι άνθρωποι της επιχείρησης να υιοθετήσουν μια ευγενική προσωπική επαφή με τον πελάτη χωρίς να χάνεται ο σεβασμός και η εκτίμηση. Πολλές επιχειρήσεις επιμένουν να απαντούν με «ξύλινο» λόγο στους πελάτες ή τους ενδιαφερόμενους τους σε μια προσπάθεια απόκτησης μιας πολύ σωστής εξυπηρέτησης με αυστηρό πρωτόκολλο. Πλέον οι χρήστες στον ψηφιακό κόσμο (και δυνητικοί πελάτες μιας επιχείρησης) δέχονται πάρα πολλές πληροφορίες που προσπαθούν να διαχειριστούν, οπότε αν τους αντιμετωπίζει κανείς σαν «ρομπότ» είναι πολύ πιο δύσκολο να εμπιστευτούν μια επιχείρηση για την αγορά των προϊόντων ή των υπηρεσιών που χρειάζονται από εκεί.

 

  1. Χρήση bots με ανθρωποκεντρικό λόγο

Υπάρχουν πολλά εργαλεία που βοηθούν στην αυτοματοποίηση της τεχνολογίας χωρίς καν την ανθρώπινη επαφή. Μάλιστα, το 69% των καταναλωτών φαίνεται πως προτιμάει την επικοινωνία με κάποιο chat bot αφού ξέρει ότι θα λάβει γρήγορες, άμεσες και σωστές απαντήσεις στα ερωτήματά του. Για να βελτιωθεί η εμπειρία των χρηστών, είναι σημαντικό τα «chat bots» που χρησιμοποιούνται για αυτές τις επικοινωνίες, να εκπαιδευτούν από ανθρώπους της επιχείρησης ή κάποιον ειδικό ώστε να μιμούνται όσο το δυνατόν καλύτερα την ανθρώπινη επικοινωνία. Οι δυνατότητες πλέον είναι πολλές, το ρομπότ που χρησιμοποιούνται μπορούν πλέον να ρυθμιστούν ώστε να έχουν χιούμορ, να έχουν όνομα και να κάνουν μια ολοκληρωμένη κουβέντα.

 

  1. Εξατομικευμένη εμπειρία

Οι πελάτες πλέον αγοράζουν από πάρα πολλές επιχειρήσεις και ο ανταγωνισμός για το ποιόν να επιλέξουν είναι μεγάλος. Είναι πολύ σημαντικό να παρέχονται υπηρεσίες που είναι εξατομικευμένες και προσαρμοσμένες στις ανάγκες του καθενός καθώς πλέον οι τάσεις αναφέρουν ότι το κοινό ξοδεύει περισσότερα χρήματα στην απόκτηση εμπειριών παρά στην αγορά υλικών. Αυτή η πρακτική θα παρέχει στην επιχείρηση περισσότερους ευχαριστημένους πελάτες και μεγαλύτερη εξειδίκευση.

 

  1. Ποια είναι η ιστορία του brand;

Είναι γνωστό ότι οι καταναλωτές αγοράζουν πιο εύκολα την ιστορία που κρύβεται πίσω από ένα προϊόν ή μια υπηρεσία παρά το ίδιο το προϊόν. Δώστε ζωή στις διαφημίσεις, στα προϊόντα, στις συσκευασίες, στο website σας, οπουδήποτε αλληλεπιδράτε με τους άλλους ανθρώπους. Μιλήστε για την εμπειρία σας μέσα στην επιχείρηση, την εμπειρία των ανθρώπων που στηρίζουν το brand σας και είναι πιστοί πελάτες και αφήστε το κοινό να σας γνωρίσει καλύτερα! Τι χρειάζεται να κάνετε επιπλέον ώστε να σας εμπιστευτεί;

human to human marketing

 

Μια από τις βασικές μας αξίες στην Flow & Grow είναι η ανθρωποκεντρική προσέγγιση συνεργασίας εφαρμόζοντας όλες τις πρακτικές και τις αρχές του Human to Human marketing (H2H marketing). 

Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας βοηθήσουμε να το εφαρμόσετε και στη δική σας επιχείρηση!

Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας στείλουμε κάποια επιτυχημένα παραδείγματα συνεργασιών μας.