Τι είναι το Content Marketing;

Τι είναι το Content Marketing;

 

Το Content Marketing είναι ένα είδος marketing που περιλαμβάνει την δημιουργία και την ανάρτηση περιεχομένου σε διάφορες μορφές με στόχο την προσέλκυση περισσότερων πελατών στην επιχείρηση. Στα ελληνικά έχει κυριαρχήσει η μετάφραση «Στρατηγική Περιεχομένου».

Το περιεχόμενο μπορεί να περιέχει άρθρα (blogposts), infographics, videos, κείμενα, αναρτήσεις και άλλα. Το Content Marketing αποτελεί μέρος της γενικότερης στρατηγικής marketing που εφαρμόζει η επιχείρηση και ευθυγραμμίζεται με τους γενικούς στόχους που έχουν τεθεί.

Σύμφωνα με την έρευνα του Hubspot πάνω από το 70% των εταιριών στηρίζονται στο Content Marketing.

 

 

Τα σημεία όπου μπορεί κανείς να εφαρμόσει το Content Marketing:

 

1. Webpages

Τι ανεβάζουμε στο website; Τι περιεχόμενο έχουν τα άρθρα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα και πως είναι δομημένα τα κείμενα μέσα σε αυτήν; Ποια στρατηγική έχει ακολουθηθεί ώστε να φέρνει περισσότερες πωλήσεις στην εταιρεία;

Το περιεχόμενο που ανεβαίνει στην ιστοσελίδα μας είναι απαραίτητο να ανεβαίνει σύμφωνα με μια στρατηγική, να είναι διαμορφωμένο ώστε να έχει καλό ranking στις μηχανές αναζήτησης και να μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες του χρήστη που ψάχνει κάτι σχετικό.

Δημιουργώντας μια ιστοσελίδα που περιλαμβάνει άρθρα και κείμενα που ανταποκρίνονται στους προβληματισμούς και την κάλυψη των αναγκών των χρηστών, καταφέρνουμε να μετατρέπουμε τους χρήστες σε πελάτες.

2. Social media

Η δημιουργία περιεχομένου στα social media αποτελεί μια «προέκταση» του περιεχομένου που δημοσιεύεται στο website μας.

Είναι απαραίτητο να υπάρχει συνοχή και το περιεχόμενο να ακολουθεί μια ενιαία στρατηγική περιεχομένου (Content Marketing) σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας. Το περιεχόμενο περιλαμβάνει διαφορετικά είδη, όπως φωτογραφίες, video κλπ. Οι χρήστες περνούν πολύ χρόνο στα social media, ενημερώνονται, ψωνίζουν και αλληλοεπιδρούν με τις επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα, τα social media λειτουργούν ως μέρος της εικόνας ενός brand και δημιουργούν εντυπώσεις για αυτό.

3. Podcasts

Τα podcasts αποτελούν ακόμα μια κατηγορία μέσου όπου μπορεί κανείς να εφαρμόσει πρακτικές Content Marketing. Παγκοσμίως, εκατομμύρια άνθρωποι ακούν podcasts από διαφορετικές πλατφόρμες. Τα podcasts δίνουν τη δυνατότητα στον δημιουργό να προσφέρει διαφορετικό περιεχόμενο κάθε φορά, να το διαφημίσει αλλά και να αναπτύξει μια μεγάλη κοινότητα που μπορεί να αλληλεπιδράσει και σε άλλα μέσα όπως π.χ. τα videos.

4. Διαφημίσεις

Οι διαφημίσεις, ανεξάρτητα από το μέσο στο οποίο εμφανίζονται βλ. social media, TV, έντυπα κλπ αποτελούνται από περιεχόμενο. Όσο πιο εμπνευσμένη είναι η ιδέα και πιο προσανατολισμένη στις απαιτήσεις και τις ανάγκες του καταναλωτή στον οποίο απευθύνεται, τόσο πιο εύκολο είναι να τραβήξει την προσοχή του χρήστη και κατ’ επέκταση να αγοράσει εκείνος από το brand.

5. Email/Newsletters

Ένα ακόμη μέσο που συγκαταλέγεται στη λίστα των μέσων που χρησιμοποιείται το Content Marketing είναι το Email. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει μια σωστά δομημένη στρατηγική για την δημιουργία μιας στρατηγικής Email marketing που να δημιουργεί σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό είτε μέσω ενός Email marketing automation ή μιας σειράς από newsletter με περιεχόμενο που προσελκύει τον χρήστη.

 

Είδη περιεχομένου Content Marketing

 

content marketing

 

Τα είδη του περιεχομένου που μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει για να δημιουργήσει και να ακολουθήσει μια Content Marketing στρατηγική είναι:

 

1. Infographics

Πρόκειται για γραφικά τα οποία περιέχουν δεδομένα και στατιστικά για ένα συγκεκριμένο θέμα σε συνδυασμό με επεξηγηματικά κείμενα για αυτό. Μπορεί να περιλαμβάνουν charts, πίτες και γραφικά ώστε να εξηγήσουν στον χρήστη περισσότερα για ένα συγκεκριμένο θέμα. Πρόκειται για την πιο παλιά αποδοτική μορφή περιεχομένου καθώς χρησιμοποιούνταν από τις εφημερίδες και τα έντυπα μέσα για να εμβαθύνει κανείς σε ένα συγκεκριμένο θέμα. Ταυτόχρονα, αποτελεί έναν εύκολο τρόπο να πείσει κανείς έναν χρήστη να αγοράσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία καθώς μπορεί να κατανοηθούν πιο εύκολα τα οφέλη και τα χαρακτηριστικά του. Το infographic μπορεί να μοιραστεί σε διαφορετικά μέσα και να χρησιμοποιηθεί σε αναρτήσεις, διαφημίσεις ή παρουσιάσεις του προϊόντος ή της υπηρεσίας.

 

2. Webpages content

Το περιεχόμενο που επιλέγουμε να παρουσιάσουμε στην ιστοσελίδα μας αλλά και ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται αποτελεί το Α και το Ω για να αποφασίσει κανείς αν θα αγοράσει από το brand. Μπορεί ένα εξαιρετικό προϊόν να μην αναδειχθεί όσο θα έπρεπε αν δεν παρουσιάζεται σωστά στην ιστοσελίδα πώλησης του brand αλλά και το αντίθετο. Είναι πολύ σημαντικό να μπορεί κανείς να παρουσιάσει το προϊόν και όλα του τα χαρακτηριστικά με σωστό τρόπο παρουσίασης. Στην περίπτωση των υπηρεσιών ισχύει το ίδιο καθώς η «συσκευασία», η «βιτρίνα» και ο τρόπος που κάποιος γνωρίζει το brand μας είναι μέσα από την ιστοσελίδα μας. Συνεπώς είναι πολύ σημαντικό να είναι σωστά δομημένη και να παρουσιάζει με ακρίβεια τις υπηρεσίες μας.

 

3. Ηχητικό περιεχόμενο

Συνήθως χρησιμοποιείται για να παρουσιαστεί σε κάποιο podcast, ηχητικό βιβλίο ή παρουσίαση. Είναι σημαντικό να έχει υψηλή ποιότητα, να κρατάει τον χρήστη σε εγρήγορση και να τραβάει το ενδιαφέρον του. Το περιεχόμενό του χρειάζεται να είναι σχετικό με το brand και να ενημερώνει, εκπαιδεύει ή ψυχαγωγεί το κοινό σε σχέση με το θέμα που πραγματεύεται.

 

4. Videos/Photos

Τα videos αποτελούν την πιο συνηθισμένη κατηγορία περιεχομένου και προτιμώνται ιδιαιτέρως καθώς αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό ενδιαφέροντος από το κοινό. Έχουν κατακλύσει τις περισσότερες πλατφόρμες και δημιουργούν μεγάλο ενδιαφέρον και αλληλεπίδραση. Υπάρχουν πολλά και διαφορετικά είδη περιεχομένου στη συγκεκριμένη κατηγορία καθώς προσφέρουν αμεσότητα και σύνδεση με το brand.

  • Οι φωτογραφίες δίνουν μια ξεκάθαρη εικόνα για τα προϊόντα, τραβούν την προσοχή και ενημερώνουν το κοινό.
  • Τα videos/photos μπορεί να είναι με προϊόντα ή υπηρεσίες της επιχείρησης, με stock υλικό ή γραφικά.
  • Όλα προσφέρουν διαφορετικό επίπεδο αλληλεπίδρασης μεταξύ επιχείρησης και χρήστη.

Χρησιμοποιούνται σε όλα τα μέσα προώθησης του περιεχομένου και αποτελούν το «όχημα» για να καταλάβει κανείς την αισθητική του brand και αν του ταιριάζει ώστε να αγοράσει από εκεί ή να συνεργαστεί με το συγκεκριμένο brand.

 

Γιατί είναι σημαντικό το Content Marketing;

 

στρατηγική περιεχομένου

 

Πόσο σημαντικό τελικά είναι το Content marketing και γιατί είναι απαραίτητο να το εφαρμόζουμε, ανεξάρτητα από το είδος περιεχομένου που θα επιλέξουμε να δημιουργήσουμε;

 

  • Ενημερώνει το κοινό και το εκπαιδεύει σχετικά με τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρει το brand.
  • Αυξάνει την αναγνωρισιμότητα του brand και την επισκεψιμότητα στα μέσα (website, social media κλπ)
  • Ενισχύει τις πωλήσεις καθώς οι πελάτες γνωρίζουν καλύτερα το brand.
  • Βοηθάει στη δημιουργία σχέσεων μεταξύ του brand και του πελάτη αλλά και μεταξύ των πελατών δημιουργώντας μια κοινότητα.
  • Φέρνει οργανικά (χωρίς διαφήμιση) αποτελέσματα.

 

Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι για να αγοράσει ένας πελάτης από την επιχείρησή μας τηρούνται 4 βασικά βήματα:

  1. Ενημέρωση. Ο πελάτης είναι απαραίτητο να έχει ενημερωθεί για το προϊόν μας και να το έχει δει αρκετές φορές για να το θυμάται.
  2. Να βρει τις υπηρεσίες μας. Είτε μέσω της αναζήτησης στις μηχανές αναζήτησης, είτε της αναζήτησης μέσω φίλων και γνωστών είτε μέσω των social media, ο πελάτης χρειάζεται να βρει το brand μας όταν θα δημιουργηθεί η ανάγκη.
  3. Εμπιστοσύνη. Είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί εμπιστοσύνη μεταξύ brand και πελάτη για να μπορέσει να αγοράσει. Η εμπιστοσύνη δημιουργείται μέσα από το περιεχόμενο και την αλληλεπίδραση με το κοινό.

Ο χρήστης που βλέπει το περιεχόμενό μας αλληλοεπιδράει μαζί του και δημιουργείται μια σχέση εμπιστοσύνης με τον καιρό. Περιμένει να δει περισσότερα, συνδέεται με το περιεχόμενο και μακροπρόθεσμα μπορεί να μετατραπεί σε πελάτη της επιχείρησης.

 

 Οργάνωση και προγραμματισμός περιεχομένου

 

content marketing

 

Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στο Content marketing είναι η οργάνωση και ο προγραμματισμός του περιεχομένου για την σωστότερη διαχείρισή του στα διάφορα κανάλια επικοινωνίας και στα social media. Για να μας φέρει τα αποτελέσματα που επιθυμούμε είναι απαραίτητο να:

  1. Ακολουθεί την στρατηγική marketing της επιχείρησης
  2. Δημοσιεύεται με σταθερό πρόγραμμα
  3. Δημιουργείται έχοντας ερευνήσει τις ανάγκες του κοινού

 

Στην Flow & Grow αναλαμβάνουμε πλήρως τις υπηρεσίες Content Marketing, φέρνοντας το κοινό σας πιο κοντά και δημιουργώντας μια σχέση εμπιστοσύνης μαζί του. Δημιουργούμε περιεχόμενο και χρησιμοποιούμε τα πιο σύγχρονα εργαλεία ΑΙ για τον πιο ελκυστικό περιεχόμενο. 

Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας βοηθήσουμε να αναπτύξετε το Content Marketing και στη δική σας επιχείρηση!

Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας στείλουμε κάποια επιτυχημένα παραδείγματα συνεργασιών μας.