Τι είναι το Haptic Marketing;

Τι είναι το Haptic Marketing;

Τι είναι το Haptic Marketing;

Το Haptic Marketing βασίζεται στη δύναμη της αίσθησης της αφής – έστω και αν αυτή δεν είναι κυριολεκτική. Μελέτες έχουν δείξει ότι ο εγκέφαλος μπορεί να δημιουργήσει «εικονικές» εμπειρίες αφής μέσα από εικόνες, λέξεις ή ακόμα και μεταφορές. Για παράδειγμα, όταν διαβάζουμε μια περιγραφή προϊόντος που μιλά για μια «μεταξένια υφή», ο εγκέφαλος ενεργοποιεί τα ίδια νευρικά μονοπάτια που θα ενεργοποιούσε εάν πραγματικά αγγίζαμε κάτι μεταξένιο.

Αυτό σημαίνει πως οι επιχειρήσεις μπορούν να καλλιεργήσουν μια αίσθηση «αφής» στον καταναλωτή, ακόμα κι όταν δεν υπάρχει φυσική επαφή με το προϊόν.

 

Πώς λειτουργεί

Η αφή είναι από τις πρώτες αισθήσεις που αναπτύσσονται στον άνθρωπο και είναι βαθιά συνδεδεμένη με τη μνήμη, την εμπιστοσύνη και το συναίσθημα. Έτσι, όταν μια επιχείρηση καταφέρνει να ενεργοποιήσει αυτή την αίσθηση μέσω του υλικού που δημοσιεύει, δημιουργεί μια πιο δυνατή και αξέχαστη εμπειρία για τον πελάτη.

 

Οι έρευνες δείχνουν ότι:

– Η νοερή αίσθηση αφής ενισχύει το να νιώθει κάποιος ότι ήδη κατέχει το προϊόν.

– Οι θετικές haptic εμπειρίες συνδέονται με περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με την απόλαυση.

– Λεκτικές ή οπτικές περιγραφές των υφών των προϊόντων μπορούν να αυξήσουν την ελκυστικότητά τους.

 

Τι είναι το Haptic Marketing;

Παραδείγματα εφαρμογής

Το Haptic Marketing εφαρμόζεται σε διάφορους τομείς, από τη συσκευασία μέχρι τη διαφήμιση και το digital design.

1. Lush: Εικόνες που μπορείς να τις «αισθανθείς»
Μια φωτογραφία που δείχνει μια κρέμα να απλώνεται απαλά στο δέρμα ή ένας αφρός να λιώνει στα χέρια, μπορεί να ξυπνήσει αμέσως την αίσθηση της απαλότητας. Εταιρείες όπως η Lush αξιοποιούν αυτήν την τεχνική συστηματικά: οι εικόνες τους προβάλλουν προϊόντα που θρυμματίζονται, λιώνουν ή στάζουν, προκαλώντας μια έντονη haptic εμπειρία στον θεατή.

2. Apple: Συσκευασία- «εμπειρία»
Η Apple έχει χτίσει μια ολόκληρη εμπειρία μέσα από τις συσκευασίες της. Το χοντρό χαρτόνι, η απαλή αφή, η αίσθηση πολυτέλειας όταν ανοίγει κανείς το κουτί, δημιουργούν μια «πρώτη επαφή» που μένει αξέχαστη.

3. Μεταφορικός λόγος στο κείμενο
Ακόμα και τα κείμενα μπορούν να έχουν haptic διάσταση. Λέξεις όπως «τραχύ», «μαλακό», «ζεστό» ή φράσεις όπως «μια ανάλαφρη εμπειρία» ενεργοποιούν στον εγκέφαλο την αίσθηση της αφής, βοηθώντας τον πελάτη να νιώσει πιο κοντά στο προϊόν.

 

Τι είναι το Haptic Marketing;

Πώς μπορεί να το αξιοποιήσει μια επιχείρηση

– Φωτογραφία & βίντεο: Χρησιμοποιήστε εικόνες που αποτυπώνουν υφή και αίσθηση.

– Κείμενο: Ενσωματώστε αισθητηριακές περιγραφές που ζωντανεύουν το προϊόν.

– Σχεδιασμός προϊόντος / ιστοσελίδας: Δώστε έμφαση σε απαλές γραμμές, χρώματα και υλικά που περιγράφουν την αίσθηση των προϊόντων.

– Διαφήμιση: Πειραματιστείτε με καινοτόμες τεχνολογίες, όπως οι interactive εμπειρίες.

 

Συμπέρασμα

Το Haptic Marketing είναι κάτι παραπάνω από μια τάση. Είναι ένας τρόπος να μεταφερθούν εμπειρίες που ξεπερνούν την οθόνη, δημιουργώντας μια γέφυρα ανάμεσα στον ψηφιακό κόσμο και την ανθρώπινη αίσθηση. Όταν μια επιχείρηση καταφέρει να μετατρέψει μια περιγραφή σε αίσθηση, έχει ήδη κερδίσει τον πελάτη πριν ακόμα γίνει η αγορά.

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε αρχικά στο epixeiro.gr από την ομάδα μας. 

 

Μην χάσεις το σχετικό άρθρο μας: Πώς βοηθάμε beauty e-shops να μεγαλώσουν

 

 

Επιθυμείς να εγγραφείς στο newsletter μας για να μαθαίνεις για ό,τι νεότερο κυκλοφορεί;