διαχείριση των social media

Διαχείριση των social media

Διαχείριση των social media

 

Τα social media καθορίζουν την επικοινωνία και τη δυναμική της αγοράς σήμερα, συνεπώς η αποτελεσματική τους διαχείριση αναδεικνύεται ως ουσιαστικό κομμάτι της στρατηγικής marketing. Ποιές είναι όμως οι βασικές εργασίες που γίνονται κατά την διαχείριση των social media και τι χρειάζεται κανείς να προσέξει;

 

 

Τι είναι η διαχείριση των social media;

Η διαχείριση των social media αναφέρεται στη διαδικασία διαχείρισης των λογαριασμών μιας επιχείρησης στα κοινωνικά δίκτυα και περιλαμβάνει όχι μόνο την πρακτική της διαχείρισης αλλά και την στρατηγική που ακολουθείται για να γίνει επιτυχημένα.

 

διαχείριση των social media

 

Οι βασικές εργασίες που γίνονται στη διαχείριση των social media είναι:

 

1. Στρατηγικός σχεδιασμός: Ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης ψηφιακής στρατηγικής για την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί από την επιχείρηση. Είναι σημαντικό να υπάρχουν συγκεκριμένοι στόχοι και η ψηφιακή στρατηγική να ευθυγραμμίζεται με την ευρύτερη στρατηγική της επιχείρησης.

 

2. Δημιουργία περιεχομένου: Περιλαμβάνει την παραγωγή και δημοσίευση περιεχομένου που είναι προσαρμοσμένο στο πλαίσιο και το κοινό του κάθε μέσου. Μπορεί να είναι video, φωτογραφίες, άρθρα, κείμενα στην ιστοσελίδα κ.α. Περισσότερα στο σχετικό μας άρθρο για το Content Marketing.

 

3. Παρακολούθηση και ανάλυση: Παρακολούθηση της απόδοσης των αναρτήσεων, αξιολόγηση των αντιδράσεων του κοινού, ανάλυση της αποτελεσματικότητας της στρατηγικής και τεχνικές βελτίωσης. Αποτελεί βασικό εργαλείο για την βελτίωση της στρατηγικής και την κατάκτηση μακροπρόθεσμων αποτελεσμάτων.

 

4. Αλληλεπίδραση με το κοινό: Απαντήσεις σε σχόλια και μηνύματα, συμμετοχή σε συζητήσεις και διατήρηση της επικοινωνίας με τους ακολούθους. Είναι πολύ σημαντικό να ενισχύεται η κοινότητα.

 

5. Παρακολούθηση του ανταγωνισμού: Παρακολούθηση των δραστηριοτήτων των ανταγωνιστών, εύρεση των δυνατών και αδύναμων σημείων και προσαρμογής της στρατηγικής αντίστοιχα.

 

5 σημεία προσοχής στη δημιουργία στρατηγικής για τα social media: 

 

διαχείριση των social media

 

5 βασικά σημεία που είναι απαραίτητο να δοθεί επιπλέον προσοχή για την επίτευξη των αποτελεσμάτων που επιθυμεί μια επιχείρηση μέσα από τα social media είναι:

 

1.Εύρεση κοινού-στόχου

Είναι απαραίτητο να μελετηθεί σωστά το εύρος του κοινού στο οποίο απευθυνόμαστε ώστε να βρούμε και εκείνα τα άτομα που αποτελούν τους αντιπροσωπευτικούς μας πελάτες. Γνωστοί και ως customer personas δημιουργούνται για να καταφέρουμε να κατηγοριοποιήσουμε το κοινό μας. Επιλέγοντας το σωστό κοινό-στόχο καταφέρνουμε να κάνουμε καλύτερη στόχευση στις αναρτήσεις και στις διαφημίσεις ώστε να βρούμε κοινό που ενδιαφέρεται για τις υπηρεσίες που παρέχουμε.

 

2. Επιλογή κατάλληλων μέσων

Η πρακτική της παρουσίας μας σε όλα τα κοινωνικά μέσα δεν αποφέρει πάντα τα σωστότερα αποτελέσματα καθώς το κοινό μας μπορεί να μην «συχνάζει» σε όλες τις πλατφόρμες. Η σωστότερη επιλογή είναι να βρούμε το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε και να ερευνήσουμε τις πλατφόρμες που μπορεί να το βρούμε διαθέσιμο ώστε να δει το περιεχόμενό μας. Η μελέτη των νέων τάσεων μας βοηθάει να κατανοήσουμε ποιο μέσο ταιριάζει περισσότερο στις ανάγκες και το κοινό της επιχείρησής μας.

 

3. Στόχευση

Είναι πολύ σημαντικό να καταγράψουμε τους στόχους της επιχείρησής μας αλλά και τους στόχους των στρατηγικών επικοινωνίας και μάρκετινγκ που έχουμε. Αυτή η διαδικασία θα μας βοηθήσει να αξιολογήσουμε καλύτερα τις ενέργειες που σκεφτόμαστε και να κατανείμουμε το budget μας σε κάθε ενέργεια. Η επίτευξη των στόχων που έχουμε θέσει γίνεται πιο εύκολη και αποτελεσματική με αυτό τον τρόπο.

 

4. Δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας

Το περιεχόμενό μας είναι απαραίτητο να είναι ελκυστικό για το κοινό μας, ενδιαφέρον και χρήσιμο ώστε να θέλει το κοινό μας να το μοιραστεί ώστε να δημιουργήσει κίνηση γύρω από αυτό. Το περιεχόμενο χρειάζεται να ταιριάζει με την αισθητική του brand μας και να ταιριάζει στην πλατφόρμα που απευθυνόμαστε. Περισσότερα για το περιεχόμενο στο σχετικό μας άρθρο για το Content Marketing.

 

5. Ανάλυση και βελτίωση

Οι περισσότερες πλατφόρμες δίνουν πλέον πολλά στατιστικά στοιχεία προς χρήση από τους χρήστες. Είναι σημαντικό να αναλύονται τα συγκεκριμένα στοιχεία ώστε να βελτιώνουμε το περιεχόμενό μας διαρκώς και να ξέρουμε τι αρέσει στο κοινό. Με αυτό τον τρόπο θα γνωρίζουμε αν οι επιλογές που κάνουμε είναι σωστές, τι χρειάζεται να ενισχύσουμε περισσότερο και τι να αποφύγουμε.

Η συνεχής παρακολούθηση, προσαρμογή και ανανέωση της στρατηγικής είναι καίρια για την επιτυχία στον κόσμο των social media.

 

Στην Flow & Grow αναλαμβάνουμε πλήρως τη Διαχείριση των social media, φέρνοντας το κοινό σας πιο κοντά και δημιουργώντας μια σχέση εμπιστοσύνης μαζί του. Δημιουργούμε περιεχόμενο και χρησιμοποιούμε τα πιο σύγχρονα εργαλεία ΑΙ για τον πιο ελκυστικό περιεχόμενο. 

Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας βοηθήσουμε στη διαχείριση των social media και στη δική σας επιχείρηση!

Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας στείλουμε κάποια επιτυχημένα παραδείγματα συνεργασιών μας.